PROLOTERAPİ (Prolotherapy)

Proloterapi ameliyatsız tedavidir. Proloterapi uygun zamanda kullanılırsa insanlar ameliyat olmaktan kurtulurlar.

Prolotherapi ya da “proliferatif therapi” “rejeneratif enjeksiyon terapisi” veya “proliferatif enjeksiyon terapisi” olarak adlandırılmaktadır (prolo=yenileme).

Proloterapi: Proliferatif tedavi, rejeneratif enjeksiyon tedavisi veya proliferatif enjeksiyon tedavisi adlarıyla bilinen bir tedavi yöntemidir. Proliferatif ve irritan solisyonların vücuda enjekte edilmesi esasına dayanır. Enjeksiyonlar, genellikle zedelenmiş, aşınmış, güçleri azalmış tendonlara, ligamentlere ve eklemlere yapılır.

Enjekte edilen proliferatif maddeler eklemde, tendonların kaslarla birleşme noktalarında ve kasların kemiğe yapışma yerlerinde, fibro-osseöz bileşkede (enthesis) inflamatuar bir süreç başlatır. Bu inflamasyon tamir mekanizmasını tetikler, gerek kıkırdak dokusunda gerekse kollagen fibrillerin oluşmasında ve tamirinde yeni bir süreç başlatır.

Enjekte edilen proliferatif maddeler eklemde, tendonların kemiklerle birleşme noktalarında ve ligamentlerin kemiğe yapışma yerlerinde, fibro-osseöz bileşkede (enthesis) inflamatuar bir süreç başlatır.

Hastalığın ağırlığına, kronikleşmesine, hastanın tamir mekanizmasının yeterliliğine bağlı olmakla birlikte, genellikle uygulamanın üçüncü haftasından sonra klinik düzelme ve semptomların kaybolduğu gözlenmektedir.

Eklem aralığının daraldığı, diz protezi önerilen vakaların radyolojik takiplerinde kıkırdak dokusunun yeniden tamir olduğu ve eklem hareket açısının arttığı, radyolojik düzelme saptandığı bildirilmektedir. Yukarıda 2 yıl içinde sadece proloterapi ile yaşanan iyileşme röntgen ile verilmektedir.

Uygulama; farmakolojik ya da biyolojik olarak aktif olmayan, irritan bir sıvı içeriğini vücuda, genellikle de tendon, ligament veya konnektif doku içerisine güçlendirme veya ağrı tedavisi amacıyla enjekte etmektir.

proloterapi

1-Proloterapi Nedir?
Eklem, kıkırdak, kas ve tendon aşınma ve kireçlenmesini engelleyen bir enjeksiyon tekniğidir.

2-Proloterapi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?
Diz Aşınması, Diz Kireçlenmesi, Gonartroz, Menisküs, Kalça artrozu, Kalça kireçlenmesi, Avaskuler nekroz, İyileşmeyen Kırıklar, Tenisçi Dirseği, Golfçu dirseği, Tendinit, Bursit, Osgood Schlatter, Bel Fıtığı, Diskopati, Kanal Daralması, Plantar Fasitis, Morton Nörinoması, Boyun Fıtığı, Omuz Kireçlenmesi, Topuk dikeni, Aşil Tendiniti, Fibromiyalji, Migren

proloterapi eklemler

3-Tedavi Süresi Nedir? Ne Kadar Zamanda İyileşirim?
Proloterapide uygulanan enjeksiyon sonrası 3. Haftada rejenerasyon (iyileşme) başlar. 3 hafta arayla, aynı noktaya yapılan hücre yenilemesini (rejenerasyonu) tetikleyen enjeksiyonların şeklinde yapılır.

4-Proloterapinin Kimlere Yapılması Sakıncalıdır?

•     Hamileler
  •     Kanamalı Hastalığı Olanlar
  •     Aktif enfeksiyonu Olanlar
  •     Kemoterapi Alanlar
  •     Kortizon Kullananlar
  •     Pıhtılaşmayı Azaltan İlaçlar ( coumadin, heparin) Kullananlar
Lumbal (bel) proloterapi

5-Proloterapinin Yan Etkileri Nelerdir?
Proloterapinin önemli bir yan etkisi yoktur. Tekniğine uygun, sterilite ve dezenfeksiyon kurallarına sadık kalarak yapılırsa yan etki olmaz. Ancak bu kurallar ihlal edilirse: Lokal enfeksiyonlar,lokal alerji, kaşıntı, kızarıklıklar gibi normal sıradan bir enjeksiyonda görülen yan etkiler görülür.

6-Proloterapinin Etkinlik Süresi Nedir?
İyileşme sağlandıktan sonra yeniden rahatsızlanmak diye bir şey söz konusu değildir. Kalıcı iyileşme sağlar. Vücudunuzu ve eklemlerinizi aşırı zorlamadıktan sonra nüksetmesi söz konusu değildir.

7-Proloterapi Kimler Tarafından Uygulanır?
120 saatlik Proloterapi eğitimini, Bilimsel Proloterapi Derneğinden almış; bu eğitim sonrasında yapılan teorik ve pratik sınavdan başarılı not almış olan hekimler proloterapi uygulayabilir.