Sırt ağrısı ve Dr. Kamil Teker Yöntemi

Ağrı her türlü şeyin yanlış olduğunu gösteren bir işaret. Eğer iki üç gün içinde sırt ağrılarınız geçmezse bir doktora görünmelisiniz.
Bazı insanlar ağrı mesajını görmeden gelerek veya bir ağrı kesici ile ağrının sesini keserek idare edebilirler. Ama ağrı kesici kullanmak, yangında duman dedektörünü susturmak gibi bir şey …

Ama neden ağrıyı göz ardı ediyoruz?

Sırt Ağrısına neden olan hastalıklar

• Schuermann hastalığı: Büyüme çağında kas, eklem uyumsuzluğu yaşayan çocukların sırtlarında ortaya çıkan kifoz ve skolyoz omurga dizilim kusurlarının sebep olduğu sırt ağrıları hareketle artan dinlenmeyle geçen özelliktedir.
  • Enflamatuar (İltihaplı) romatizmal hastalıklar: Gecenin ikinci yarısında uykudan uyandırabilecek şiddette görülür. Ağrıların yanı sıra eklem şişmeleri, sabah sertliği şikayetleride ortaya çıkar.
  • Kanser: Orta yaş üstünde (40 yaş üzerinde) omurgaya yayılmış kanser nedeniyle gece sırt ağrıları ortaya çıkabilir.
  • Oransızlık problemleri: Kilo ve boy endeksine göre göğüsleri büyük olan kadınlar sırt ağrısı çekebiliyorlar.
  • Kalp hastalıkları: Kürek kemiğine vuran sırt ağrıları, kalp hastalıklarından şüphelenmesine neden olabiliyor. Safra yolları hastalıklarında sırt ağrısı ilk belirti olarak ortaya çıkabiliyor.
  • Zona: Sinir uçlarında iltihaplanması sonucu ortaya çıkan hastalık hiçbir belirti vermeden sırt ağrısıyla kendini gösterebiliyor.
  • Psikosomatik neden: Sırt ağrıları sadece yaşam koşulları ve strese bağlanmamalı. Her türlü hastalık irdelenmeli.
  • Osteoporoz adı verilen kemik erimesi hastalığı: Özellikle geceleri sırtta şiddetli ağrılara neden olabiliyor. Omurga dizilim kusurları ve duruş bozuklukları erken yaşta osteoartrite (kireçlenme) sebep olarak ve yaş ilerledikçe artan sıklıkta gözlenmektedir. Her omurgada omurların arka tarafında sinir duyusundan zengin faset eklemleri, yaygın sırt ağrısı  nedenidir. Sırt ağrısında ağrıyı parmak ile göstermek mümkün. Spinal kemikleri arasındaki diskler de ağrıya dahil olabilir.
  • Subluksasyon (çıkık): Travma nedeniyle omurga eklemlerinde yarı çıkık gelişebilir. Eklem çevresindeki yumuşak dokuda gelişen gerilim nedeniyle spinal kök sinirler ve çevre sinirler üzerinde baskı nedeniyle ağrı gelişebilir.

Genel yaklaşımı şöyle sıralayabiliriz:

• Yok saymak (Omurgadaki problemleri kötüleştirebilir.)
  • Yatak istirahati (Uzun süre yatak istirahati yapmak, sırta destek veren kasları zayıflatabilir, sorunun ilerlemesine aracılık eder.)
  • Fizik Tedavi (arızalı eklemleri rahatlatabilir ancak ana sebebe yönelik olmadıkça şikayetleriniz artarak devam edecektir)
  • İlaçlar (vücudu uyuşturur, sorunun ilerlemesine aracılık eder, ağrı kesicilerin verdiği zararda cabası)
  • Cerrahi (çok ciddi ve ağır sonuçları olabilir, ölmeden önceki son bir çare olarak ele alınmalı)

Bizim Tercihimiz: Dr. Kamil Teker Yöntemi

Biz, güvenli ve doğal bir çözüm yöntemi olan Dr. Kamil Teker Yöntemi ile omurgadaki sorunlu bölgeyi onararak ağrı ve hareket kusurunu iyileştirebiliyoruz. Sırt ve göğüs ağrılarında en sık karşılaşılan problem olan kireçlenme ve kemik erimesine bağlı rahatsızlıkları Dr. Kamil Teker Yöntemi ile tedavi edebiliyoruz.

Sağlıklı bir sırt için

1 – Stres ve gerginlik, sırt kaslarının gerilmelerine neden olur. Bu nedenle deşarj olacağınız hobilere mutlaka günlük yer ayırmalısınız.

2 – Sırtın sağlıklı olabilmesi için doğru egzersizleri seçmek çok önemlidir. Yüzme ve yürüyüş sırt için ideal egzersizler olarak nitelendirilir.

3 – Oturduğunuz sandalye ya da koltuk, mutlaka çok rahat olmalı. Ve sırtınıza destek vermeli. Kendi boyunuza göre dizayn edilmiş masa, sandalye kullanınız. Sizin için ideal koltuk oturduğunuzda dizlerdeki açı 90 derece, bel ile kalça arasındaki açı doksan derece olmalıdır. Büro işçileri için bilgisayar ekranının tam ortası otururken gözleriniz ile aynı yükseklikte ve ekran büyüklüğü 21 inç olmalıdır.

4 – Yaşamımızın yaklaşık üçte birini uyuyarak geçirdiğimize göre yatağımıza da dikkat etmemiz gerekiyor. Yaylı yatakları çöpe atarak başlayabilirsiniz. Yün yatak rahatlığında ideal yatak seçmelisiniz, hem bedeninizi sıcak hem de tüm omurganın gevşeyip rahatlamasına müsait olmalı.

5- Duruş bozuklukları için mutlaka yılda en az bir defa postür muayenesi ve omurga bakımı yaptırmalısınız. Erken dönemde saptanan omurga dizilim kusurlarının saptanması ve düzeltilmesi kireçlenmelerin önlenmesinde mükemmel sonuçlar verir.