DİZ EKLEMİNİN AĞRILI HASTALIKLARI

• menisküs yırtığı
  • çapraz bağda kısmi(parsiyel) kopma
  • patello-femoral ağrı sendromu
  • diz kapağında osteoartrit (kireçlenme)
  • sinovyal kondromalazi
  • osgood-schlatter hastalığı
  • baker kisti
diz1

Dizde Kireçlenme (Gonartroz)

Dizde kireçlenme, eklem kıkırdaklarındaki parlak ve pürüzsüz yapının deforme olması, işlevselliğinde bozulma şeklinde açıklanabilir. Gonartrozda en erken değişiklik eklem kıkırdağında görülür. Eklem çevresi kapsülde sertleşmeye bağlı kısalma olur ve eklem aralığı daralır. Ayrıca eklem kenarlarında kemiksi çıkıntılar (osteofit ) gelişir. Eklem çevresi kaslarında ağrı sebebiyle kullanılmamaya bağlı atrofiler (incelmeler) ikincil olarak karşımıza çıkabilir. Ayrıca eklemin iç yanında pannikülit adı verilen yağ lobülleri vardır. Bunlar çoğu zaman ağrılıdır.

knee-joint-29-638

HASTANIN ŞİKAYETLERİ NELERDİR?

Eklemlerde ağrı ve tutukluk, hastalığın ilk belirtisidir. Hastalık bazen hiçbir belirti vermeden ilerleyebilir. Bazen de hastalık belirtileri olduğu halde röntgen filmlerinden sorun net olarak görüntülenemeyebilir. Hastalık ilerledikçe eklem hareketleri kısıtlanır. Yürümek ve merdiven inmek-çıkmak zorlaşır. Yürürken topallama olabilir. Eklemin düzeni bozulur, bacaklarda eğilme deformitesi gelişebilir. Eklem içinde, dizin arkasında ve eklemin ön tarafındaki yastıklarda (bursa) ezilmeye bağlı iltihaplı şişkinlikler görülebilir. İlerlemiş ve rehabilite edilmemiş dizlerde dizi doğrultmak ya da bükmek zor ve ağrılıdır.

572f27762584add6e8b811d18e403df4

Diz kireçlenmesi ile eklem mesafesi daraldığı için beraberinde menisküs yırtıkları,  osteofitler  nedeniyle ağrı problemleri başlayabilir. Gelişme sürecini izleyen dönemde eklem hareketleri kısıtlanır. Eklemi güçlendiren bağların kalınlaşması ve eklemi muhafaza etme amaçlı kasılmaları normal eklem hareketinde ağrı ve engellemelere yol açar.

Dr. Kamil Teker Yöntemi

Diz kireçlenmesinin her safhasında da Dr. Kamil Teker Yöntemi ile mükemmel iyileşme sağlayabilmektedir.

Tedavi süreci hastanın muayene edilmesi ve rahatsızlığın sebep ve sonuçlarının tam anlaşılması ile başlar. Hastanın MR ve röntgen filmleri incelenerek yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedeni tespit edilir ve tedavi şekline karar verilir.

Duruş bozukluğundan dolayı eklem üzerine düşen anormal ağırlığı postural düzenleme ile normal düzene kavuşturarak ve eklem çevresindeki dokuları rehabilite ederek eklem içi stresi azaltmak suretiyle iyileşmeye yardımcı olmaktadır.

Manuel terapi teknikleri ile (kayropraktik, osteopati, kas enerji tekniği, tıbbi masaj) özel ayarlamalar ve egzersizlerle etkilenen diz eklemlerinde normal eklem kapsülünün gücünü ve esneklik kabiliyetini tesis ederek hareket açıklığını tekrar geri kazandırmaya yardımcı olunur.

Diz ekleminde eklem mesafesinde normal açıklık ve kaslarda güçlenme sağlandıktan sonra problemli bölgeye  balneoterapi,  iplikatör,  friksiyon masajı ve fototerapi yöntemleri hastanın durumuna göre kombine edilerek uygulanır. Dizdeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve dayanıklılığı tekrar kazandırılır. Yumuşak doku kasılmaları, gerilmeleri azalır ve kireçlenmiş ya da bozulmuş eklem bağ dokusu yeni sağlıklı bünyeye kavuşur.

diz4

Ligamentlerin yenilenmesi için proloterapi uygulanması gerekir. Eklemde kemikleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleştirilebilir.

proloterapi-ne-tur-kalca-ve-diz-agrilarinin-tedavisinde-etkilidir

Ozon terapi, nöroproloterapi, nöral terapi ve mezoterapi ile deri ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

proloterapi-tedavisi

Eklem içi mesafeyi normal sınıra getirmek ve hareket açıklığı normal düzene kavuşturulduktan sonra yenileyici enjeksiyon tedavisi ile yumuşak dokunun direnci azaltılarak sinir duyunun yeniden işlev görmesi sağlanabilmektedir. Sinir duyusunun eksiksiz ve verimli çalışması ile organ veya dokunun fonksiyonları iyileştirilebilmektir.

proloterapi-tedavisinde-enjekte-edilen-madde-nedir_8414259-9210_1280x720

Tedavi protokolü her rahatsızlığa göre değişmektedir.

Tedavi şemasına tam ve eksiksiz ayak uyduran hastalarda kalıcı ve mükemmel başarı sağlanması mümkündür.

Diz kireçlenmesinde diz protezlerine mahkum ve mecbur değilsiniz.

www.drkamilteker.com