Kireçlenme, insanda en sık karşılaşılan eklemle ilgili bir hastalıktır.

İleri yaşlarda, eklemlerde tekrarlayan mekanik zorlanmalarla meydana gelen kireçlenme, eklem kıkırdaklarındaki parlak ve pürüzsüz yapının deforme olması, işlevselliğinde oluşan bozulma şeklinde açıklanabilir.

e416dd0bcd0afabdaaf6b6881aeaf8f2

Nedenleri

İlerleyen yaşla birlikte, eklemlere binen baskının oluşturduğu deformasyonlar, eklem içi kırıklar, yaralanmalar ve geçirilen iltihaplar kireçlenmenin başlıca nedenleri arasında gelir. En önemli özelliği, eklem yüzeyinde kalsiyum tuzlarının birikmesidir.

Genel olarak 45 yaşından sonra başlayıp, hareketsizlik, şişmanlık, kalıtım, spor yaralanmaları, doğuştan gelen bazı eklem hastalıkları ve bazı meslekler, kireçlenmenin nedenleri arasında yer alır.

Belirti ve gelişimi

Kireçlenmelerde kıkırdakla beraber minisküslerde yırtıklar, kemiksi doku çıkıntıları ve ağrı başlangıçları etmendir. Gelişme sürecini izleyen dönemde eklem hareketleri kısıtlanır. Eklemi güçlendiren bağların kalınlaşması sonucu şişkinlik yaratan eklemi muhafaza etme amaçlı kasılmalar yaşanır. Kireçlenme genellikle yavaş gelişmesi nedeniyle günlük hayatı çok etkilememektedir.

spor-sakatlanma-08

Ağırlık taşıyan diğer eklemlerde olduğu gibi kalça ekleminde de artroz ( kireçlenme ) oldukça sık görülür. Kalça artrozunun ilk belirtisi kalça ekleminde bir rahatsızlık ve tutukluk olmasıdır. Bu rahatsızlık başlangıçta sabahları uyanma ve yataktan kalkma ile ortaya çıkar. Ağrı hareket ve eklem üzerine yük bindirilmesi ile artar, istirahatta biraz rahatlar. Hastalık ilerledikçe ağrı ve diğer şikayetler dinlenmekle geçmez olur. Hasta ağrıdan dolayı aktivitelerini azaltır. Eklem aralığı iyice daralır. Kalça hareketleri kısıtlanır ve topallama olur. Ağrı bazen dizede vurabilir. Bu nedenle diz ağrısı ile gelen hastalar mutlaka kalça eklemi yönünden de değerlendirilmelidir.

Yaşlanma, ailesel faktörler, çocukluk çağı hastalıklar, kalçaya yönelik cerrahi işlemler, kalça kireçlenmesi için en önemli risk faktörleridir.

koksartroz-tazobedrennogo-sustava-300x265

Tanı konulması

Kireçlenmenin vücutta en çok görüldüğü yerler: diz, kalça eklemi ve omurgalar arasındaki eklemlerdir. Hastalıkla ilgili kesin tanı, ağrı bulunan bölgedeki eklemin röntgen filminin çekilmesiyle konulur.

Dr. Kamil Teker Yöntemi

Kalça kireçlenmesinin her safhasında da Dr. Kamil Teker Yöntemi ile mükemmel iyileşme sağlayabilmektedir.

Tedavi süreci hastanın muayene edilmesi ve rahatsızlığın sebep ve sonuçlarının tam anlaşılması ile başlar. Hastanın MR ve röntgen filmleri incelenerek yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedeni tespit edilir ve tedavi şekline karar verilir.

Duruş bozukluğundan dolayı eklem üzerine düşen anormal ağırlığı postural düzenleme ile normal düzene kavuşturarak ve eklem çevresindeki dokuları rehabilite ederek eklem içi stresi azaltmak suretiyle iyileşmeye yardımcı olmaktadır.

Manuel terapi teknikleri ile (kayropraktik, osteopati, kas enerji tekniği, tıbbi masaj) özel ayarlamalar ve egzersizlerle etkilenen kalça eklemlerinde normal eklem kapsülünün gücünü ve esneklik kabiliyetini tesis ederek hareket açıklığını tekrar geri kazandırmaya yardımcı olunur.

Kalça ekleminde eklem mesafesinde normal açıklık ve kaslarda güçlenme sağlandıktan sonra problemli bölgeye  balneoterapi,  iplikatör,  friksiyon masajı ve fototerapi yöntemleri hastanın durumuna göre kombine edilerek uygulanır. Kalçadaki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve dayanıklılığı tekrar kazandırılır. Yumuşak doku kasılmaları, gerilmeleri azalır ve kireçlenmiş ya da bozulmuş eklem bağ dokusu yeni sağlıklı bünyeye kavuşur.

Ligamentlerin yenilenmesi için proloterapi uygulanması gerekir. Eklemde kemikleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleştirilebilir.

Ozon terapi, nöroproloterapi, nöral terapi ve mezoterapi ile deri ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

Eklem içi mesafeyi normal sınıra getirmek ve hareket açıklığı normal düzene kavuşturulduktan sonra yenileyici enjeksiyon tedavisi ile yumuşak dokunun direnci azaltılarak sinir duyunun yeniden işlev görmesi sağlanabilmektedir. Sinir duyusunun eksiksiz ve verimli çalışması ile organ veya dokunun bozuklukları iyileştirilebilmektir.

e7ac0ca41e70fafdb26242316e268af7_400x400

Tedavi protokolü her rahatsızlığa göre değişmektedir.

Tedavi şemasına tam ve eksiksiz ayak uyduran hastalarda kalıcı ve mükemmel başarı sağlanmaktadır.

Kalça kireçlenmesinde kalça protezlerine mahkum ve mecbur değilsiniz.