Kalça kireçlenmesi

Kalça kireçlenmesi:

Çoğunlukla semptomlar ileri yaşlarda ortaya çıkar. 55 yaşın üzerindekilerin %5’inde koksartroz bulunur ve bunların yaklaşık yarısı cerrahi girişim gerektirir. Koksartrozun ana belirtisi ağrıdır. Başlangıçta sinsi, künt bir ağrı vardır. Ağrı kaba ette, kasık ve uylukta hissedilir. Ağrı dize vurulabilir ve sadece diz ağrısı ile ortaya çıkabilir. Hastalık ilerledikçe artar. Kalça üzerine yüklenmeyle şiddetlenir.

Ağrı istirahatta da olur ve gece uyandırabilir. İstirahat ağrısı koksartroz için karakteristiktir. Hastalığın aktif ve ileri dönemlerinde oturma, kalkma ve merdiven çıkma oldukça zordur.

Tedavi için şişman hastaların zayıflaması önerilir. Baston ve koltuk değneği de kalça üzerindeki yükün bir kısmını alır. Yumuşak tabanlı ayakkabılar yükün absorbsiyonunu artırarak semptomları hafifletir. Hastalar ayakta durmaktan ziyade iskemlede oturarak çalışmalı, çömelme ve diz çökmeden kaçınmalıdır.

Genel yaklaşımı şöyle sıralayabiliriz:

• Yok saymak (Omurgadaki problemleri kötüleştirebilir.)
  • Yatak istirahati (sorunun ilerlemesine aracılık eder.)
  • Fizik Tedavi (arızalı eklemleri rahatlatabilir ancak ana sebebe yönelik olmadıkça şikayetleriniz artarak devam edecektir)
  • İlaçlar (vücudu uyuşturur, sorunun ilerlemesine aracılık eder, ağrı kesicilerin verdiği zararda cabası)
  • Cerrahi (çok ciddi ve ağır sonuçları olabilir, ölmeden önceki son bir çare olarak ele alınmalı)

Ağrı kesici ve kas gevşeticiler ağrıyı azaltmakla birlikte uzun süre kullanıldıkları zaman dejeneratif değişiklikleri daha fazla ilerletebilirler.

Koksartroz ve Dr. Kamil Teker Yöntemi

Kalça ekleminde tekrarlayan her türlü ağrıyı ihmal etmeyin. İlaçlar ile rahatsızlığınızın ilerlemesine seyirci kalmayın.

Dr. Kamil Teker Yöntemi kalça kireçlenmesi için mükemmel sonuç sağlamaktadır.

Hastanın ilk değerlendirmesinde postür bozukluğu ve elle muayene ile rahatsızlığının ana sebebi saptanır. Hastanın MR ve röntgen filmleri incelenerek yapılan analizde rahatsızlığın nedeni, yeri ve boyutu tespit edilir ve tedavi şekline karar verilir.

Özel manuel terapi teknikleri ve egzersizlerle etkilenen omurga eklemlerindeki hizalanma kusurları, subluksasyonlar ve blokajlar çözülür. Omurga eklemleri arasındaki normal hareket açıklığı tekrar geri kazandırılır. Omurganın en doğru şekilde çalışması için omurlar arası açıklığı düzenlenerek omurganın bütünlüğü, gücü ve esneklik kabiliyeti yeniden kurulur.

Omurga eklemlerinde sağlıklı çalışma düzenini sağlamak için instabilitenin, kireçlenmenin olduğu problemli bölgelere yenileyici enjeksiyon tedavisi ile eklem bağlarının yenilenmesi ve güçlendirilmesi sağlanır. Eklem çevresindeki yumuşak dokuda,  kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilimleri normal seviyeye indirerek sinir dallarının işlevselliği yeniden kurulabilmektedir.

Dr. Kamil Teker Yöntemi ile manuel terapi teknikleri ve yenileyici enjeksiyon tedavisi kombine edilerek Kalça kireçlenmesi (koksartroz) rahatsızlığının ve sonuçlarının kalıcı ve orjinal iyileştirilmesi mümkün olabilmektedir.

Site Protection is enabled by using WP Site Protector from Exattosoft.com
%d blogcu bunu beğendi: