El bileği ağrıları

EL BİLEĞİ

İnsan anatomisinde el bileği ön kol ile el arasında bulunan esnek ve daha dar bir bağdır. El bileği temel olarak karpallar denilen çift sıra kemiklerden ibaret olup menteşe tipi eklem olarak çalışmaktadır.

Bu eklemin izin verdiği hareketler fleksiyon (bükme), ekstensiyon (germe), addüksiyon (orta hata yaklaştırma) ve abdüksiyondur (orta hattan uzaklaştırma). Birleşmiş karpal kemikleri sayesinde bu hareketler gerçekleşir.

Karpal tünel, bileğimizdeki sinirlerin ligamentler ve küçük kemikler tarafından sıkıştırılması ağrılı semptomlara yol açabilir. Subluksasyon omurgadaki herhangi bir yapının işleyişini tehlikeye atabilir. Birçok bilek sorunun nedeni, boyunda bir veya daha fazla eklemdeki subluksasyondur. Omuz, dirsek ve el bileği eklemleri için fonksiyonel değişikliklere sebep olabileceği bilinmektedir.

MANUEL TIBBİ BAKIM

Manuel tıbbi bakım el bileğinde etkilenen eklemlerde eklem hareket açıklığını normal sınırlara ulaştırarak, yardımcı ve destekleyici kas ve yumuşak dokuların güçlendirilmesini sağlayarak el bileği rahatsızlıklarını tedavisi sağlanabilmektedir.

Tedavi eklemlerin hareket açıklıklarını normal sınırlarına çıkararak, eklem çevresindeki bağları kuvvetlendirdiği için ayak başparmağınızın sağlıklı pozisyonuna gelmesine yardımcı olur. Tedavi süresince hasta normal aktivitelerine devam eder. Başka bir değişle yatakta istirahat etmesine veya rapor almasına gerek yoktur.

Tedavi süreci hastanın röntgen filminin incelenmesi ve yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedenin tespiti ile başlar. Hastaya durumu ve tedavi şekli hakkında bilgi verilmesinden sonra manuel tıbbi bakım uygulanır.

El bileği ekleminde problemli bölgeye balneoterapi, iplikatör, friksiyon masajı ve fototerapi gibi yardımcı tedavi yöntemleri hastanın durumuna göre birleşilip uygulanarak, eklem çevresindeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve canlılığı temin edilir.

Ligamentlerin yenilenmesi için proloterapi uygulanması gerekir. Eklemleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleşebilir. Nöroproloterapi ile deri ve kas bileşkesindeki sıkışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür

Bütün el ve el bileği rahatsızlıklarında (uyuşma, karıncalanma, yanma, ağrı) manuel tıbbi bakım ve proloterapi başarı sağlamak mümkündür.