Dizde Kireçlenme

DİZ EKLEMİNİN AĞRILI HASTALIĞI
Dizde Kireçlenme (Gonartroz)
Dizde kireçlenme, eklem kıkırdaklarındaki parlak ve pürüzsüz yapının deforme
olması, işlevselliğinde bozulma şeklinde açıklanabilir. Ağrı kesici ilaçlara veya ameliyata gerek olmadan dizinizi manuel tıbbi bakım ile sağlığına kavuşturmanız mümkündür.
Gonartrozda en erken değişiklik eklem kıkırdağında görülür.
Kıkırdakta incelme sonucu eklem aralığı daralır. Ayrıca eklem kenarlarında kemiksi çıkıntılar (osteofit ) gelişir. Eklem kalınlaşmış olarak görüntü verir.  Eklem çevresi kaslarında ağrı sebebiyle kullanılmamaya bağlı atrofiler (incelmeler) ikincil olarak karşımıza çıkabilir. Ayrıca eklemin iç yanında pannikülit adı verilen yağ lobülleri vardır. Bunlar çoğu zaman ağrılıdır. Gonartroz gelişen bir diz ekleminin en önemli özelliği, eklem yüzeyinde kalsiyum tuzlarının birikmesidir.
HASTANIN ŞİKÂYETLERİ NELERDİR?
Eklemlerde ağrı ve tutukluk, hastalığın ilk belirtisidir. Hastalık bazen hiçbir belirti vermeden ilerleyebilir. Bazen de hastalık belirtileri olduğu halde röntgen filmlerinden sorun net olarak görüntülenemeyebilir. Hastalık ilerledikçe eklem hareketleri kısıtlanır. Yürümek ve merdiven inmek-çıkmak zorlaşır. Yürürken topallama olabilir. Eklemin düzeni bozulur, bacaklarda eğilme deformitesi gelişebilir. Eklem içinde, dizin arkasında ve eklemin ön tarafında iltihaplı şişkinlikler görülebilir. İlerlemiş ve rehabilite edilmemiş
dizlerde dizi doğrultmak, ya da bükmek zor ve ağrılıdır.
Diz kireçlenmesi beraberinde menisküs yırtıkları,  osteofitler ve ağrı problemlerini başlatabilir. Gelişme sürecini izleyen dönemde eklem hareketleri kısıtlanır. Eklemi güçlendiren bağların kalınlaşması ve eklemi muhafaza etme amaçlı kasılmaları normal eklem hareketinde ağrı ve engellemelere yol açar.
MANUEL TIBBİ BAKIM
Diz kireçlenmesinin her safhasında da manuel tıbbi bakım önemli fayda sağlayabilir.  Eklem çevresindeki dokuları rehabilite ederek eklem içi stresi azaltmak suretiyle iyileşmeye yardımcı olabilir. Diz ekleminde ağrıyı azaltarak hastaya kalıcı hareket konforu sağlar. Tedavi süreci hastanın rahatsızlığının tam anlaşılması ile başlar. Hastanın MR ve röntgen filmleri incelenerek yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedeni tespit edilir ve tedavi şekline karar verilir.

Gösterilen ağrı bölgelerine Şiroprakti yapılıyor
Önce şiropraktik ayarlamalar ve egzersizlerle etkilenen diz eklemlerinde normal hareket açıklığını tekrar geri kazandırmaya yardımcı olunur. Dizin en iyi şekilde çalışması için şiroprakti,  eklem arası açıklığı düzelterek diz bütünlüğünü, gücünü ve esneklik kabiliyetini korumasına yardımcı olur.

Diz ekleminde açıklık ve kaslarda güçlenme olduktan sonra problemli bölgeye  balneoterapi,  iplikatör,  friksiyon masajı ve fototerapi yöntemleri hastanın durumuna göre birleştirilerek uygulanır. Dizdeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve canlılığı kazandırılır. Yumuşak doku kasılmaları, gerilmeleri azalır ve kireçlenmiş ya da bozulmuş eklem bağ dokusu eski sağlıklı haline dönmesi için canlandırılır
Ligamentlerin yenilenmesi için proloterapi uygulanması gerekir. Eklemleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleşebilir. Nöroproloterapi ile deri ve kas bileşkesindeki sıkışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

TEDAVİ SÜRESİ
Tedavi protokolü her rahatsızlığa göre değişmektedir. Ancak genel anlamda diz eklemi kireçlenmesine bağlı rahatsızlıklarda ön manuel bakım 7 – 21 seans sürebilmektedir. Sonraki kürler ise 7- 10 seans sürebilmektedir. Her seansta hastalarımıza yaklaşık iki ile dört saat bakım desteği verilmektedir. Kürler arasında yaklaşık 15 – 60 gün ara verilmektedir.
Tedavi şemasına tam ve eksiksiz ayak uyduran hastalarda kalıcı ve güvenli
başarı sağlanması mümkündür.
 www.drkamilteker.com