Dizde Kireçlenme

Diz rahatsızlıkları

• Dizde kireçlenme: Dizin artrozu eklem hastalıkları içinde omurgadan sonra gelir. Dizinde osteoartroz olan hastanın ilk yakınması ağrıdır. Ağrı aktivite ile artar, genellikle istirahatla kaybolur. Merdiven inip çıkarken, oturup kalkarken diz ağrısı artar. Yük taşıma ve yürümeyle de ağrı artabilir ve hasta ağrı nedeniyle oturup dinlenmek zorunda kalabilir. Meteorolojik değişimler de ağrıyı artıran faktörlerdendir. Ağrıyla birlikte fakat daha az sıklıkta olan ikinci yakınma eklem tutukluğudur. Aktiviteyle kısa sürede geçer. Hasta hareketle eklemlerinden gelen kıtırtı, kütürtü şeklindeki sesten ve şişlikten de yakınabilir. Grafi ile osteoartroz tanısı doğrulanır ve derecesi tespit edilir.Sağlıklı bir dizler için1 – Stres ve gerginlik, sırt kaslarının gerilmelerine neden olur. Bu nedenle deşarj olacağınız hobilere mutlaka günlük yer ayırmalısınız.

2 – Sırtın sağlıklı olabilmesi için doğru egzersizleri seçmek çok önemlidir. Yüzme ve yürüyüş sırt için ideal egzersizler olarak nitelendirilir.

3 – Oturduğunuz sandalye ya da koltuk, mutlaka çok rahat olmalı. Ve sırtınıza destek vermeli. Kendi boyunuza göre dizayn edilmiş masa, sandalye kullanınız. Sizin için ideal koltuk oturduğunuzda dizlerdeki açı 90 derece, bel ile kalça arasındaki açı doksan derece olmalıdır. Büro işçileri için bilgisayar ekranının tam ortası otururken gözleriniz ile aynı yükseklikte ve ekran büyüklüğü 21 inç olmalıdır.

4 – Yaşamımızın yaklaşık üçte birini uyuyarak geçirdiğimize göre yatağımıza da dikkat etmemiz gerekiyor. Yaylı yatakları çöpe atarak başlayabilirsiniz. Yün yatak rahatlığında ideal yatak seçmelisiniz, hem bedeninizi sıcak hem de tüm omurganın gevşeyip rahatlamasına müsait olmalı.

5- Duruş bozuklukları için mutlaka yılda en az bir defa postür muayenesi ve omurga bakımı yaptırmalısınız. Erken dönemde saptanan omurga dizilim kusurlarının saptanması ve düzeltilmesi kireçlenmelerin önlenmesinde mükemmel sonuçlar verir.

• Yürüme egzersizleri için koşu bantlarını kesinlikle kullanmayınız.
  • Günlük yürüyüşlerde kesinlikle terlik kullanılmamalıdır.
  • Ayakkabı alırken mutlaka ayakkabıyı muayene ediniz. Ayakkabının tabanı kalın ve sert olmamalı. Çok esnek olmalı ve ucu kalkık olmamalı. Topuk yüksekliği 2,5-3,5 cm’i geçmemelidir. Ayakkabının içi tamamen düz olmalıdır, altı nokta ve iç yan destek ayağın yere temasını bozarak ayak eklem bağlarının esnekliğine engel olmakta ve zamanla duruş bozukluklarına yol açmaktadır.
Site Protection is enabled by using WP Site Protector from Exattosoft.com
%d blogcu bunu beğendi: