Boyun Kireçlenmesi

Boyun kireçlenmesi:

Boyun omurgasını meydana getiren yapıların dejenerasyonu sonucu ortaya çıkan ve buna bağlı sinir ve damar bozukluklarını da içeren klinik tablodur. Tıpta servikal spondiloz, servikal artroz gibi isimler verilir.

Boyun kireçlenmesi: Yaşlanma, günlük hayatın gerilimleri, boyun hareketleri ve pozisyonları, makro ve mikro travmalar ve ruhsal gerginlikler diskin yapısını ve beslenmesini bozmaya ve sonunda değişik derecelerde diski dejenere etmeye yönelik faktörlerdir. Kalıtım, çocukluk çağında geçirilen enfeksiyonlar ve bağışıklık sistemindeki bozukluklar da disk dejenerasyonu yapan faktörler olabilir.

Boyun kireçlenmesinin belirtileri nelerdir? Belirtiler 18 yaşından itibaren görülebilir ve sıklığı yaşla artar. 50 yaşından sonra iyice belirginleşir. Başlıca belirti ve bulgular boyun ağrısı, tutukluk, kas spazmı, hassasiyet ve hareket kısıtlılığıdır. Ağrı boyundan başa da yayılabilir. Spondiloza bağlı sabah tutukluğu kısa sürelidir. Çoğunlukla bir kaç dakikada geçer. Sinir kökü basısı olduğu zaman kola yayılan ağrı, uyuşma, karıncalanma, soğuk veya sıcak hissi, iğnelenme olur. Omurilik basısı olursa yürüme güçlüğü olabilir. Boyundan beyine giden damarların bası altında kalmasıyla baş dönmesi, kulak çınlaması, bulanık görme, baş ağrısı ortaya çıkar.

Boyun Kireçlenmesi ve Dr. Kamil Teker Yöntemi

Boyun rahatsızlıkları genellikle tek başına gelişmez. Çünkü problem genel olarak kas-iskelet sisteminde gelişen yaygın ağrı ve hareket kusurları ile beraber bulunur. Bütüncül yaklaşım ile sorunun kök sebebini saptayarak başta kök sebebi iyileştirmeye çalışırken kök sebebe bağlı gelişen anormal sonuçları iyileştirmeyi esas alan tedavi yaklaşımı ile Dr. Kamil Teker Yöntemi boyun rahatsızlıklarından tamamen iyileşmeyi başarmaktadır.

Tedavi süreci hastanın rahatsızlığının tam anlaşılması ile başlar. Boyun kireçlenmesi tedavisinde Dr. Kamil Teker Yöntemi  için bütün hastalarımızdan ayırıcı tanı için çekilmiş tüm tetkikleri değerlendirmeye alınacaktır. Özellikle omurganın iki yönlü röntgenleri mutlaka istenmektedir. Elle yapılan muayene sonucunda omurgadaki herhangi gerginlik veya düzensizlik varsa ağrının potansiyel sebebi olan omurlar arasındaki hizalanma kusuru (subluksasyonlar) tespit edilir.

Dr. Kamil Teker Yöntemi (DKTY), posturolojik muayene ile bedenin duruş bozuklukları tespit edilir. Postural dengeyi belirleyen göz, çene eklemi, deri ve ayak tabanı uyumlarını bozan etkenler saptanır. Uygun tedavi yöntemleri ile postural denge düzenlenir.

Omurga eklemlerindeki subluksasyon (çıkık) ve hizalanma kusurları nedeniyle ilgili bölgede omurlar arasında blokaj (kitlenme) gelişir. Eklemdeki blokaj nedeniyle eklem kapsülünü oluşturan bağlar gerilir, çevre kaslar kasılır. Gerilim nedeniyle eklem çevresinde sürtünme katsayısı yükselir. Bütün sinir ve damar yapıları basıncın altında ezilir. Sinir iletimi ve kan dolaşımı aksar. Sorunlu bölgedeki tüm yumuşak doku elemanlarının besin ihtiyaçları karşılanamaz, yenilenme süreci duraklar, yozlaşmaya veya kireçlenmeye uğrar.

Omurlar arası eklem hareket açıklığı normal sağlıklı düzene manuel terapi teknikleri (kayropraktik, osteopati, myofasyal gevşeme teknikleri, kas enerji teknikleri vb.) ile çok başarılı kavuşturulabilmektedir. Manuel terapi teknikleri ile omurga eklemlerindeki blokajlar(kitlenme) çözülebilmektedir. Eklem blokajları açılınca, eklem çevresi yumuşak dokuda gerilim ve kasılma normal seviyeye düşünce, kan damarları ve sinir sistemi dalları üzerindeki basınç normal seviyeye iner.

Dayanıklılığı ve esnekliği olmayan sarı – kuru dallara dönüşmüş olan eklem bağları eklem hareketine yardımcı olmak ve eklem bütünlüğünü korumak açısından oldukça yetersiz seviyeye düşebilmektedir. Bu nedenle manuel terapi teknikleri ile sağlanan eklem hareket açıklığının sağlıklı seviyede kalması ve hareket sırasında eklemin tekrar blokaja (kitlenmeye) uğramaması için eklem bağlarının yenilenmesi şarttır. Bu nedenle manuel terapi teknikleri ile sağlanan iyileşme kalıcı olmayabilmektedir.

Omurga sisteminin sağlıklı biyo-mekanik  çalışma düzenini teşekkül edebilmek için yenileyici enjeksiyon tedavisi başlanır. Ligamentlerin yenilenmesi, ligamentlerin kemiğe yapışma yerinin güçlendirilmesi (lehimlerin yenilenmesi gibi) için proloterapi uygulanması gerekir. Nöroproloterapi, nöral terapi ve mezoterapi ile deri, faysa ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri azaltmak ve sinir uçlarının işlevselliğini ve verimliliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

Dr. Kamil Teker Yöntemi kürler halinde verilmektedir. Uygulanacak kür sayısı rahatsızlığın varoluş süresine, büyüklüğüne, yaygınlığına ve hastanın yaşı ile orantılı olarak değişkenlik gösterir. Genç yaşta ve rahatsızlık ilerlememiş tedavilerde iyileşme süresi daha kısadır.

Site Protection is enabled by using WP Site Protector from Exattosoft.com
%d blogcu bunu beğendi: