BAŞ DÖNMESİ VE MENİERE HASTALIĞI

Baş dönmesi, kişinin uzaydaki konumunu algılayamaması ve dengesini kaybetmesi. Baş dönmeleri çok çeşitli nedenlerle gerçekleşebilir. Büyük bir kısmı tıbbi nedenlerle meydana gelirken kendi ekseni etrafında bir süre dönmek gibi oryantasyonu bozucu suni nedenlerle de baş dönmesi tetiklenebilir. Bazen düşme hissi veya sersemleme ile birlikte görülebilir. Baş dönmeleri aşağıdaki başlıklar altında incelenir:

• Vertigo: Kişinin kendisi ya da çevresindeki nesneler dönüyormuş (yuvarlanıyormuş) hissine kapılması. Vertigo bazen mide bulantısı veya kusma ile birlikte gerçekleşir. Baş dönmesi vakalarının yaklaşık %25’i vertigo sınıfına girer.
  • Disequilibrium: En belirgin özelliği dengeyi kaybetmek ve belirli bir yöne doğru düşmektir. Bu sorunda genellikle mide bulantısı veya kusma görülmez.
  • Presenkop: Baş dönmesi ile birlikte kasların boşalması ve bayılacak gibi hissetmek. Presenkoptan bir sonraki aşama senkop yani bayılmadır.

İç kulaktaki herhangi bir hastalık diğer kulak şikayetleride beraber baş dönmesi yapabilir. Ancak sadece baş dönmesi de oluşabilir. Baş dönmesi yapan kulak hastalıkları arasında şunlar sayılabilir:

• ÜSYE (üst solunum yolu enfeksiyonları) sonrası iç kulak tutulumu
  • Pozisyona bağlı baş dönmesi (BPPV olarak kısaltılır ve iç kulakta dengemizi sağlayan toza benzer bazı maddelerin fizyolojisinin bozulması)
  • Meniere Hastalığı (İç kulaktaki sıvıların kimyasal durumlarının değişerek basınç artışı yapması)
  • Kronik orta kulak iltihaplarının iç kulağa yayılması (labirentit)
  • Menenjit veya diğer ateşli hastalıkların içkulağı etkilemesi
  • İç kulakta veya iç kulak sinirindeki tümöral hastalıklar

Baş Dönmesi ve Dr. Kamil Teker Yöntemi

Bütün yukarıda anlatılan sebeplere ek olarak iç kulaktaki denge koordinasyon merkezinin duyu fonksiyonlarını yürüten sinir dallarının osteoartrit  gibi sebeplerle işlevlerinde görülen kesintiler nedeniyle de baş dönmesi izlenebilir. Cranio-servikal bölgedeki instabilite (gevşeklik) nedeniyle de çevre yumuşak dokuda gelişen gerilim ve kasılma nedeniyle denge merkezine kan taşıyan damarlar ezilmekte ve kan azalmaktadır. Bunun yanında denge merkezinin sinir duyusunu sağlayan sinir dalları baskı nedeniyle işlev görmekte yetersiz kalmaktadır. Denge-koordinasyon merkezinin proprioseptif ( farkındalık) duyusundan ve oksijen sunumundaki eksiklikten dolayı çalışması aksar. İlerleyen zaman içinde sorun daha büyümekte ve denge merkezi birimleri yozlaşmakta, kireçlenmekte yani çölleşmektedir. Bu aksaklığın klinik yansıması baş dönmesi, havada yürüyormuş gibi dengesizlik, semsemlik vb. şikayetlerle ifade edilebilmektedir.

Manuel terapi teknikleri ve yenileyici injeksiyon tedavisi kombinasyonundan oluşan Dr. Kamil Teker Yöntemi ile iyileştirilmesi mümkündür.

Duruş bozuklukları postural düzeltme teknikleri ile mutlaka düzeltilmektedir.

Omurga hizalanma kusurları manuel terapi teknikleri ile onarılmaktadır.

Yenileyici injeksiyon tedavisi ile omurga sağlamlığını sağlayan yumuşak doku elemanlarının yenilenmesi, sinir duyusunun restore edilmesi, kan ve lenfatik dolaşımının sağlanması ile sağlıklı, esnek ve dayanıklı yumuşak doku elemanları yeniden gelişir.

Bu nedenle tekrar etmek istiyorum, sebebe yönelik inceleme yapmak şartıyla, teşhisi omurga hizalanma kusuru ve kireçlenme nedeniyle gelişen baş dönmesi ve Meniere Hastalığı Dr. Kamil Teker Yöntemi ile kalıcı ve orijinal olarak iyileştirilebilmektedir.

Dr. Kamil Teker Yöntemi İLE BAŞ DÖNMESİ VE MENİERE HASTALIĞI TEDAVİ EDİLEBİLMEKTEDİR.

Sağlıklı günler dilerim.

Dr. Kamil Teker