Ayakta Taraklanma

AYAKTA TARAKLANMA (Halluks Valgus)
Ayak başparmağının normal olması gereken yerden komşu ayak parmaklarına doğru kayması ve başparmak tarafında tarak denilen çıkıntının ortaya çıkmasına Halluks Valgus deformesi yâda bunion (bunyon) deformesi denilmektedir.

Ayakta taraklanma da denilen bu rahatsızlık ile beraber hastalarda başparmakta, kemik çıkıntısı bölgesinde hatta ayak ön tabanında şiddetli ağrılar görülmektedir. Türkiye’de birçok hanımın en büyük sorunu istediği ayakkabıyı ayağındaki taraklanma (hallus valgus) rahatsızlığı nedeni ile giyememesidir. Birçok hasta ayakkabı tercihi değişikliğine gitme ihtiyacı hissetmektedirler. Hatta en rahat ayakkabıların giyildiği yoğun günlerde bile hasta ayağında ağrılar hissetmekte ve doğru biçimde yürüyemediği için ilerde bel ve diz eklem sorunları gelişebilmektedir.

Bunyonların oluşumunda en sık rastlanan sebep ayağa uygun olmayan, ayak baş parmağını doğal olmayan bir pozisyonda sıkan özellikle dar, sivri burunlu ayakkabıların uzun süre giyilmesidir. Bunun yanı sıra bunyonlar artrit ve polio(çoçuk felci)gibi hastalıklarda da oluşurlar. Bunyon formasyonunda genetik sıklıkla bir rol oynar. Fakat bütün bu nedenler bunyonların sadece ufak bir yüzdesini kapsar. Şaşırtıcı olmayarak bunyonlar kadınlarda erkeklere oranla dokuz misli daha fazladır.

Dr. Kamil Teker Yöntemi

Dr. Kamil Teker Yöntemi ayak başparmağı eklemindeki bozulmaların tedavisi için mükemmel seçenektir. Tedavi size eklemlerin hareket açıklıklarını normal sınırlarına çıkararak, eklem çevresindeki bağların dengeli duruşunu tesis ettiği için ayak baş parmağınızın sağlıklı pozisyonuna gelmesine yardımcı olur. Tedavi süresince hasta normal aktivitelerine devam eder. Başka bir değişle yatakta istirahat etmesine veya rapor almasına gerek yoktur.

Tedavi süreci hastanın röntgen filminin incelenmesi ve yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedenin tespiti ile başlar. Hastaya durumu ve tedavi şekli hakkında bilgi verilmesinden sonra Dr. Kamil Teker Yöntemi uygulanabilir.
Ayak başparmağı ekleminde problemli bölgeye balneoterapi, iplikatör, friksiyon masajı ve fototerapi gibi
yardımcı tedavi yöntemleri hastanın durumuna göre birleşilip uygulanarak, eklem çevresindeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve canlılığı temin edilir.
Buniona yapılan İplikatör tedavisi ve kullanılan malzeme

Ligamentlerin yenilenmesi için yenileyici enjeksiyon tedavisi uygulanmaktadır. Eklemde kemikleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi, deri ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmelerin azalması ile sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

www.drkamilteker.com
Site Protection is enabled by using WP Site Protector from Exattosoft.com