Dirsek Rahatsızlıkları

DİRSEK RAHATSIZLIKLARI

Dirsek kolun ve ön kolun birleştiği noktaya denir. Üç kemiğin oluşturduğu bir eklemdir: Ulna, Radi ve Humerus. Ulna ve radius birbirine paralel olarak ön kolda yani el bileği ve pazu kemiği arasında bulunur. Bu eklem menteşe tarzı bir eklemdir (iki yöne hareket eden). Dirseğin uç kısmına ise olecranon denir.

Dirsek Stabilitesini Sağlayan Yapılar

• Ulnar kollateral ligaman
  • Radial kolleteral ligaman
  • Anuler ligaman
  • İnterosseöz ligaman
  • Humerusun ulna ve radius ile yaptığı eklemdir.
dirsek-ligamentler

Dirsek Bölgesi Kasları

• Fleksör Kaslar :  Brakialis, biseps braki, brakioradialis.
  • Ekstansör Kaslar :  Triseps braki
  • Supinatör Kaslar :  Biseps braki, supinator
  • Pronator Kaslar :  Pronator teres, Pronator kuadratus
elbow-anatomy

Dirsek Ağrısı Nedenleri:

• Romatizmal hastalıklar: Özellikle romatoid artrit, ateşli romatizma ve gut dirsek eklemini etkileyebilir.
  • Dirsek kireçlenmesi: İleri yaşlarda dirsek kireçlenmesi görülebilir. Özellikle tekrarlayan dirseğe yönelik travmalar sonucu kireçlenme gelişir
  • Dirseğe yönelik darbeler: Darbenin ağırlığına göre dirsek ekleminin yapısını bozarak eklemde ağrıya yol açarlar.
  • Golfçü dirseği (medial epikondilit), Tenisçi dirseği (lateral epikondilit): Dirsekteki kirişler ve bursa denilen keseciklerde zaman zaman iltihaplanma meydana gelebilmektedir. Pratikte en sık görülen dirsek ağrısı nedeni tendinitlerdir. Dirseğin belli hareketlerinde hasta ağrı tarif eder. Eklemde hassasiyet vardır
  • Sinir sıkışmaları: Ellere giden sinirler bazen dirsekte sıkışarak ele yayılan ağrılara neden olabilirler.
  • Dirsek tüberkülozu: Bazı enfeksiyonlar ve tüberküloz (verem) dirsek ekleminde ağrıya neden olabilir.
  • Doğuştan olma hastalıklar: Doğuştan olma bazı hastalıklarda dirsekte ağrı nedeni olabilirler. Dirseğin tekrarlayan çıkığı, miyozitisossifikans, gibi hastalıklar doğuştan veya sonradan olabilir ve dirsekte ağrıya yol açarlar
  • Kubital tünel sendromU
  • Olecranon bursit
  • Dirsekte ağrı
  • Dirsekte subluksasyon (çıkık)

Dirsek rahatsızlıkları ve Dr. Kamil Teker Yöntemi

Tedavi süreci hastanın röntgen filminin incelenmesi ve yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedenin tespiti ile başlar. Hastaya durumu ve tedavi şekli hakkında bilgi verilmesinden sonra Dr. Kamil Teker Yöntemi uygulanır.

Dr. Kamil Teker Yöntemi ile dirsekteki subluksasyonlar (çıkık) düzeltilebilmektedir. Problemli eklemlerde eklem hareket açıklığını manuel terapi teknikleri normal sınırlara ulaştırmak mümkün. Dirsek ekleminin eklem bağlarının, kaslarının, fasyanın ve deri dokusunun esnekliği ve uyumlu hareketi normal düzene gelince, eklem çevresi yumuşak doku elemanlarının üzerindeki gerilim ve sertliğin azalması sonucu eklem hareket açıklığı normal sınırlara çıkmaktadır.

Dirsek ekleminde problemli bölgeye balneoterapi, iplikatör, friksiyon masajı ve fototerapi gibi yardımcı tedavi yöntemleri ile hastanın durumuna göre uygulanarak, eklem çevresindeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve gücü temin edilir.

Ligamentlerin yenilenmesi için yenileyici enjeksiyon tedavisinin uygulanması gerekir. Eklemleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleşebilir. Mezoterapi ile deri ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

img_5930

Dirsek eklemi rahatsızlıklarında (uyuşma, karıncalanma, yanma, ağrı) Dr. Kamil Teker Yöntemi ile mükemmel başarı sağlamak mümkündür.

El bileği ağrıları

EL BİLEĞİ

İnsan anatomisinde el bileği ön kol ile el arasında bulunan esnek ve daha dar bir bağdır. El bileği temel olarak karpallar denilen çift sıra kemiklerden ibaret olup menteşe tipi eklem olarak çalışmaktadır.

Bu eklemin izin verdiği hareketler fleksiyon (bükme), ekstensiyon (germe), addüksiyon (orta hata yaklaştırma) ve abdüksiyondur (orta hattan uzaklaştırma). Birleşmiş karpal kemikleri sayesinde bu hareketler gerçekleşir.

Karpal tünel, bileğimizdeki sinirlerin ligamentler ve küçük kemikler tarafından sıkıştırılması ağrılı semptomlara yol açabilir. Subluksasyon omurgadaki herhangi bir yapının işleyişini tehlikeye atabilir. Birçok bilek sorunun nedeni, boyunda bir veya daha fazla eklemdeki subluksasyondur. Omuz, dirsek ve el bileği eklemleri için fonksiyonel değişikliklere sebep olabileceği bilinmektedir.

MANUEL TIBBİ BAKIM

Manuel tıbbi bakım el bileğinde etkilenen eklemlerde eklem hareket açıklığını normal sınırlara ulaştırarak, yardımcı ve destekleyici kas ve yumuşak dokuların güçlendirilmesini sağlayarak el bileği rahatsızlıklarını tedavisi sağlanabilmektedir.

Tedavi eklemlerin hareket açıklıklarını normal sınırlarına çıkararak, eklem çevresindeki bağları kuvvetlendirdiği için ayak başparmağınızın sağlıklı pozisyonuna gelmesine yardımcı olur. Tedavi süresince hasta normal aktivitelerine devam eder. Başka bir değişle yatakta istirahat etmesine veya rapor almasına gerek yoktur.

Tedavi süreci hastanın röntgen filminin incelenmesi ve yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedenin tespiti ile başlar. Hastaya durumu ve tedavi şekli hakkında bilgi verilmesinden sonra manuel tıbbi bakım uygulanır.

El bileği ekleminde problemli bölgeye balneoterapi, iplikatör, friksiyon masajı ve fototerapi gibi yardımcı tedavi yöntemleri hastanın durumuna göre birleşilip uygulanarak, eklem çevresindeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve canlılığı temin edilir.

Ligamentlerin yenilenmesi için proloterapi uygulanması gerekir. Eklemleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi proloterapi ile gerçekleşebilir. Nöroproloterapi ile deri ve kas bileşkesindeki sıkışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri gevşetmek ve sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür

Bütün el ve el bileği rahatsızlıklarında (uyuşma, karıncalanma, yanma, ağrı) manuel tıbbi bakım ve proloterapi başarı sağlamak mümkündür.