Bel Ağrısı

Toplumda bel ağrısı sıklığı %50-70 oranında görülür. Hekime başvuru sebepleri
arasında, üst solunum yolları enfeksiyonlarından sonra ikinci sırada yer alır. Manuel
tıbbi bakım, vücudu kendisine onarmasına yardımcı olup, rahatsızlığınızdan kurtulmanızı  sağlayabilir..

Omurgadaki omurları birbirine bağlayan ligament adını verdimiz yapılar omurgaya

sağlamlık ve esneklik kazandırırlar. Ağır yük kaldırma ve yanlış oturma pozisyonları veya hareketsizlik gibi faktörlerle bu ligamentler yozlaşabilir, yırtılabilir ve kireçlenebilir. Okumaya devam et

Baş Ağrısı / Migren

BAŞ AĞRISI / MİGREN

Başın etrafındaki pek çok yapı baş ağrısına sebep olabilir. En sık görünen sebepler stres, migren, göz yorgunluğu,  dehidrasyon, düşük kan şekeri ve sinüzittir.

neckpain1

Baş ağrısının yaygın bir nedeni, kafayı dengeli bir şekilde desteklemeyen, düzgün hizalanmamış omurlardır. Bu durumda beyin – beden sinir iletimi ve beyin kan akımı olumsuz etkilenir ve baş ağrısı tetiklenir.

migren-nedir-300x286

Eğer boynunuzdaki omurlarda düzensizlik varsa bu boyun kaslarınızın gerilmesine yol açar. Gerilmeden dolayı sinirler baskı altında kalır ve ağrı duyusu tetiklenir.

imagesca2h3bvt

Ağrı kesici ilaçlarla ağrıyı örtmek ve öteleyerek acı hissetmek yerine, omurganın düzensizliğinden kaynaklanan migren ağrılarından Dr. Kamil Teker Yöntemi ile kurtulmanız mümkündür.

migrenim-var

Dr. Kamil Teker Yöntemi

Dr. Kamil Teker Yöntemi  özellikle omurgayı rehabilite edebilmektedir. Bu bakımın amacı, temelde baş ağrısı sebebini bulmak ve düzeltmektir.

Tedavi süreci hastanın rahatsızlığının tam anlaşılması ile başlar. Baş ağrısı tedavisinde Dr. Kamil Teker Yöntemi  için bütün hastalarımızdan ayırıcı tanı için çekilmiş tüm tetkikleri değerlendirmeye alınacaktır. Özellikle servikal (boyun) grafileri mutlaka istenmektedir. Yapılan muayene sonucunda eğer boyun omurlarında herhangi gerginlik, kireçlenme veya düzensizlik varsa ağrının potansiyel sebebi olan omurlar arasındaki hizalanma kusuru (subluksasyonlar) tespit edilir.

plate25

Dr. Kamil Teker Yöntemi (DKTY), posturolojik muayene ile bedenin duruş bozuklukları tespit edilir. Postural dengeyi belirleyen göz, çene eklemi, deri ve ayak tabanı uyumlarını bozan etkenler saptanır. Uygun tedavi yöntemleri ile postural denge düzenlenir.

Omurga eklemlerindeki subluksasyon (çıkık) ve hizalanma kusurları nedeniyle ilgili bölgede omurlar arasında blokaj (kitlenme) gelişir. Eklemdeki blokaj nedeniyle eklem kapsülünü oluşturan bağlar gerilir, çevre kaslar kasılır. Gerilim nedeniyle eklem çevresinde sürtünme katsayısı yükselir. Bütün sinir ve damar yapıları basıncın altında ezilir. Sinir iletimi ve kan dolaşımı aksar. Sorunlu bölgedeki tüm yumuşak doku elemanları besin ihtiyaçlarını karşılayamaz, yenilenme süreci duraklar, yozlaşmaya veya kireçlenmeye uğrar.

untitled3

Omurlar arası eklem hareket açıklığı normal sağlıklı düzene manuel terapi teknikleri (kayropraktik, osteopati, myofasyal gevşeme teknikleri, kas enerji teknikleri vb.) ile çok başarılı kavuşturulabilmektedir. Manuel terapi teknikleri ile omurga eklemlerindeki blokajlar(kitlenme) çözülebilmektedir. Eklem blokajları açılınca, eklem çevresi yumuşak dokuda gerilim ve kasılma normal seviyeye düşünce, kan damarları ve sinir sistemi dalları üzerindeki basınç normal seviyeye iner.

Dayanıklılığı ve esnekliği olmayan sarı – kuru dallara dönüşmüş olan eklem bağları eklem hareketine yardımcı olmak ve eklem bütünlüğünü korumak açısından oldukça yetersiz seviyeye düşebilmektedir. Bu nedenle manuel terapi teknikleri ile sağlanan eklem hareket açıklığının sağlıklı seviyede kalması ve hareket sırasında eklemin tekrar blokaja (kitlenmeye) uğramaması için eklem bağlarının yenilenmesi şarttır. Bu nedenle manuel terapi teknikleri ile sağlanan iyileşme kalıcı olmayabilmektedir.

Omurga sisteminin sağlıklı biyo-mekanik  çalışma düzenini teşekkül edebilmek için yenileyici enjeksiyon tedavisi başlanır.

Ligamentlerin yenilenmesi, ligamentlerin kemiğe yapışma yerinin güçlendirilmesi (lehimlerin yenilenmesi gibi) için proloterapi uygulanması gerekir.

Nöroproloterapi, nöral terapi ve mezoterapi ile deri, faysa ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmeleri azaltmak ve sinir uçlarının işlevselliğini ve verimliliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

neck-pain-3

Dr. Kamil Teker Yöntemi kürler halinde verilmektedir. Uygulanacak kür sayısı rahatsızlığın geçmişten gelmiş süresine, büyüklüğüne, yaygınlığına ve hastanın yaşı ile orantılı olarak değişkenlik gösterir. Genç yaşta ve rahatsızlık ilerlememiş tedavilerde iyileşme süresi daha kısadır.

Tedavi şemasına tam ve eksiksiz ayak uyduran hastalarda kalıcı ve güvenli mutlak başarı sağlanması mümkündür.

www.drkamilteker.com

Ayakta Taraklanma

AYAKTA TARAKLANMA (Halluks Valgus)
Ayak başparmağının normal olması gereken yerden komşu ayak parmaklarına doğru kayması ve başparmak tarafında tarak denilen çıkıntının ortaya çıkmasına Halluks Valgus deformesi yâda bunion (bunyon) deformesi denilmektedir.

Ayakta taraklanma da denilen bu rahatsızlık ile beraber hastalarda başparmakta, kemik çıkıntısı bölgesinde hatta ayak ön tabanında şiddetli ağrılar görülmektedir. Türkiye’de birçok hanımın en büyük sorunu istediği ayakkabıyı ayağındaki taraklanma (hallus valgus) rahatsızlığı nedeni ile giyememesidir. Birçok hasta ayakkabı tercihi değişikliğine gitme ihtiyacı hissetmektedirler. Hatta en rahat ayakkabıların giyildiği yoğun günlerde bile hasta ayağında ağrılar hissetmekte ve doğru biçimde yürüyemediği için ilerde bel ve diz eklem sorunları gelişebilmektedir.

Bunyonların oluşumunda en sık rastlanan sebep ayağa uygun olmayan, ayak baş parmağını doğal olmayan bir pozisyonda sıkan özellikle dar, sivri burunlu ayakkabıların uzun süre giyilmesidir. Bunun yanı sıra bunyonlar artrit ve polio(çoçuk felci)gibi hastalıklarda da oluşurlar. Bunyon formasyonunda genetik sıklıkla bir rol oynar. Fakat bütün bu nedenler bunyonların sadece ufak bir yüzdesini kapsar. Şaşırtıcı olmayarak bunyonlar kadınlarda erkeklere oranla dokuz misli daha fazladır.

Dr. Kamil Teker Yöntemi

Dr. Kamil Teker Yöntemi ayak başparmağı eklemindeki bozulmaların tedavisi için mükemmel seçenektir. Tedavi size eklemlerin hareket açıklıklarını normal sınırlarına çıkararak, eklem çevresindeki bağların dengeli duruşunu tesis ettiği için ayak baş parmağınızın sağlıklı pozisyonuna gelmesine yardımcı olur. Tedavi süresince hasta normal aktivitelerine devam eder. Başka bir değişle yatakta istirahat etmesine veya rapor almasına gerek yoktur.

Tedavi süreci hastanın röntgen filminin incelenmesi ve yapılan muayene sonucunda rahatsızlığın nedenin tespiti ile başlar. Hastaya durumu ve tedavi şekli hakkında bilgi verilmesinden sonra Dr. Kamil Teker Yöntemi uygulanabilir.
Ayak başparmağı ekleminde problemli bölgeye balneoterapi, iplikatör, friksiyon masajı ve fototerapi gibi
yardımcı tedavi yöntemleri hastanın durumuna göre birleşilip uygulanarak, eklem çevresindeki deri ve deri altı dokuların daha da önemlisi eklem bağ dokusunun (ligament) esnekliği ve canlılığı temin edilir.
Buniona yapılan İplikatör tedavisi ve kullanılan malzeme

Ligamentlerin yenilenmesi için yenileyici enjeksiyon tedavisi uygulanmaktadır. Eklemde kemikleri birbirine bağlayan dokuların yenilenmesi, deri ve kas bileşkesindeki yapışıklıklara ve kireçlenmelere bağlı sinir dallarının üzerindeki basınç ve gerilmelerin azalması ile sinir uçlarının işlevselliğini yeniden kazandırmak mümkündür.

www.drkamilteker.com

Dizde Kireçlenme

DİZ EKLEMİNİN AĞRILI HASTALIĞI
Dizde Kireçlenme (Gonartroz)
Dizde kireçlenme, eklem kıkırdaklarındaki parlak ve pürüzsüz yapının deforme
olması, işlevselliğinde bozulma şeklinde açıklanabilir. Ağrı kesici ilaçlara veya ameliyata gerek olmadan dizinizi manuel tıbbi bakım ile sağlığına kavuşturmanız mümkündür.
Gonartrozda en erken değişiklik eklem kıkırdağında görülür. Okumaya devam et